| |
Съединение в червеното вино помага за намаляването на риска от рак на простатата. Това са установили учени от университета на Алабама, САЩ, цитирани от "Сайънс дейли".
В изследване с мъжки мишки специалистите открили, че когато в храната им бил включен ресвератрол - молекула, която се среща в изобилие в червеното вино, рискът гризачите да развият рак на простата намалял с 87 процента.
Изследователите установили още, че при мишките, на които бил даван ресвератрол, и които все пак се разболели от рак, заболяването не се развило в най-опасната му форма.
Данните от предишно изследване с женски мишки показват, че ресвератролът намалява и риска от рак на гърдата.
Освен червеното вино богат източник на ресвератрол са гроздето, малините, боровинките и фъстъците. БТА
|
|