|
Три или повече чаши алкохол на ден увеличават риска от развитието на рак на гърдата при жените, предаде Ройтерс, цитирайки резултатите от мащабно изследване на специалисти от медицинския център "Кайзер Перманенте" в Калифорния, САЩ. Анализът на данните от седемгодишното проучване, обхванало 70 000 участнички от различни етнически групи, показва, че жените, които консумират по три или повече питиета на ден, независимо дали това са бира, вино или алкохол, са изложени на 30 процента по-голям риск от развитието на рак на гърдата. Изследователите сравняват риска от консумацията на три чаши алкохол дневно с изпушването на пакет цигари. За жените, които пият по едно или две питиета дневно, опасността е с 10 процента по-висока. Връзката между алкохола и рака на гърдата е установена в много предишни изследвания. Авторите на настоящето проучване обаче смятат, че то е първото по рода си, което показва, че по-скоро количеството, а не вида на алкохола, обуславя риска от развитието на злокачественото заболяване. Ракът на гърдата отнема живота на около 500 000 жени годишно, припомнят специалистите. БТА
|