| |
Пиенето на соеви шейкове предпазва по-възрастните жени от натрупване на тлъстини в областта на корема. Това показва малкомащабно изследване на учени в САЩ, предаде ЮПИ.
Изследването е осъществено от екипа на д-р Даниъл Кристи от Университета на Алабама. Кристи е раздал на девет жени напитки от 120 калории, съдържащи изофлавони. Това са съединенията в соята, които са много полезни за здравето. Шест жени са получили контролна напитка без соева добавка.
Участниците в двете групи наддали на тегло, но по различен начин. Жените, които са приемали изофлавони, останали с по-малко коремни тлъстини от дамите, които са пиели контролната напитка.
Известно е, че коремните тлъстини предразполагат жените към диабет и сърдечни заболявания.
Д-р Кристи е казал, че изследването е твърде малко, за да може да се препоръча на всички жени след менопауза да пият соеви шейкове. Това обаче ще се промени, ако резултатите се повторят при бъдещо изследване върху 70 жени. БТА
|
|