| |
Яденето на червено месо и пиенето на алкохол дори в малки количества повишава риска от рак. Това съобщиха в. "Дейли телеграф" и в. "Лос Анджелис таймс", като се позоваха на доклад, изготвен от работна група от 21 международни експерта.
Световният фонд за изследване на рака от пет години събира информация за ефекта, който телесното тегло, храненето и физическата активност имат върху риска да се развие рак. Това е най-голямото досега проучване в света върху причините за болестта.
Изводите, съдържащи се в доклада от 517 страници, са пуснати в Интернет на адрес www.dietandcancerreport.org. Националният институт за борба с рака (САЩ) и Световният фонд за изследване на рака - две организации с идеална цел - предлагат 10 препоръки за профилактика на рака.
Сред тях са ограничаване на червеното месо - говеждо, свинско и агнешко - и алкохола, избягване на консервираните меса и най-важното - сваляне на излишните килограми.
Вторият доклад, изготвен от двете организации, призовава хората да "бъдат максимално слаби в рамките на нормалното телесно тегло", определено от СЗО или националните правителства, и да избягват качване на килограмите и натрупвания на тлъстини в областта на корема и талията в зряла възраст.
В първия си доклад, написан преди десет години, групите свързват наднорменото телесно тегло само с рака на ендометриума. Новият доклад е анализирал повече от 7000 изследвания, публикувани в целия свят.
Учените са стигнали до извода, че съществува убедителна връзка между натрупаните тлъстини и рака на хранопровода, панкреаса, дебелото черво и ректума, ендометриума и бъбреците, както и рака на гърдата у жени след менопауза. БТА
|
|