•  
  • Упътване към новата версия
  • |
  • Чети Actualno.com през

  • Търси в новини

    Търси в галерии




Разобличиха 7 мита, приписвани на официалната медицина

03.01.2008 17:38 | Обновен на 03.01.2008 17:41 | 1
Човек може да получи достатъчно течности, дори ако пие само сокове и мляко

Човек може да получи достатъчно течности, дори ако пие само сокове и мляко. Снимка: corbis.com



Майките отдавна предупреждават дъщерите си да не си бръснат краката, защото по този начин космите ще станат по-гъсти и ще растат по-бързо. Американски учени твърдят, че повишаващата се по този начин окосменост е само оптична илюзия.

В последния брой на British Medical Journal учените от Медицинското училище към университета на щата Индиана опровергават още 6 други широко разпространени заблуди, които всъщност не са потвърдени с никакви научни факти.

Те смятат, че въпреки широко разпространеното мнение космите след бръснене не растат по-бързо и не стават по-тъмни. Просто се създава илюзия за по-голяма гъстота, тъй като новите растящи косъмчета имат тъпи върхове, а космите, които не се бръснат, са с изтънели краища.

Епилацията с восък, според американските специалисти, действа по друг начин - космите оредяват, тъй като при тази процедура косъмът се изтръгва от корена.

Учените подлагат на съмнение и разпространената представа, че човек всеки ден трябва да изпива по 8 чаши (1,5 л) вода. Изследванията, цитирани от тях, показват, че човек може да получи достатъчно течности, дори ако пие само сокове и мляко, а също така чай и кафе.

Изследователите смятат, че в основата на невярната заблуда за това, че след смъртта на човека неговата коса и нокти престават да растат, също лежи оптичната измама: "тайната" всъщност се състои в това, че след смъртта кожата се свива: "Обезводняването на тялото след смъртта и изсъхването (ексикацията) предизвикват свиване на кожата, видимо най-вече в областта на косата и ноктите", отбелязват учените.

Лъжливо се оказва и мнение, че четенето при недостатъчно осветление разваля зрението. Офталмолозите заявяват, че лошото осветление може да предизвика временно напрежение в очите, но няма факти за неговия по-продължителен отрицателен ефект.

Наблюденията на пациенти с мозъчни травми опровергават и още едно популярно твърдение, което битува от 1907 година, а именно че човек използва само 10% от капацитета на своя мозък: "Увреждането на всеки отдел от мозъка оказва продължително въздействие върху умствените способности на човека, на функционирането на неговата вегетативна нервна система и поведение, а компютърната томография доказва, че нито един отдел от мозъка не е абсолютно бездействащ".

Изследователите са категорични също, че използването на мобилни телефони в болниците и самолетите не е толкова опасно, колкото се твърди. Смята се, че електромагнитното излъчване на телефоните нарушава работата на медицинското оборудване, но новите изследвания показват, че това въздействие на практика е минимално.

Оспорено е и мнението, че пуешкото месо предизвиква сънливост. Това месо наистина съдържа триптофан, който провокира съня, но количеството на това вещество в свинското месо и в кашкавала е далеч по-голямо.

 



1

Сподели в:    

Коментари: 1

Коментирай

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Име


e-mail


Коментар


 


:) :-D ;) :-P
:( ;( 8-/ 8-(
{} 0:) :0 :-o
:-/ :-S 8-) :-X
xybava informaciq

  Коментирай

още от Здраве

Добавянето на кислород в алкохола намалява махмурлука Добавянето на кислород в алкохола намалява махмурлука
Южнокорейски учени твърдят, че обогатяването на алкохола с кислород може да намали или премахне напълно страничните ефекти от ...


Пролет иде! Да отслабнем с лимон! Пролет иде! Да отслабнем с лимон!
През пролетта желанието ни да изгубим по някой и друг сантиметър от талията, дупето и бедрата е най-силно. Това желание често е обвързано и с кратки ...


Калцият удължава живота Калцият удължава живота
Набавянето на калций чрез храната може да помогне на хората да живеят по-дълго, предаде Ройтерс, позовавайки се на резултатите от шведско изследване. ...


Жените предпочитат скалпел пред диета Жените предпочитат скалпел пред диета
Проучване сред 1305 британци разкрива, че хората биха предпочели да намалят теглото си чрез операция, вместо да се подложат на диета или да увеличат ...


Започна "Алея на здравето"  Започна "Алея на здравето"
Най - голямото специализирано изложение насочено към здравето, красотата и превенцията на различни заболявания, "АЛЕЯ НА ЗДРАВЕТО", се провежда за ...







2003-2010 Actualno.com Всички права запазени.
Интернет изданието е част от медийна група WebGround.