|
Кофеинът изглежда, че намалява риска от рак на яйчниците, твърдят американски учени, цитирани от Ройтерс, докато тютюнопушенето и пиенето на алкохол нямат този ефект. Ползата от кофеина е най-голяма при жени, които никога не са пили противозачатъчни хапчета и не са си инжектирали хормони след настъпване на менопаузата, пишат учените в сп. "Клетка" (Cell). Колкото повече кафе и напитки, съдържащи кофеин, пие една жена, толкова повече намалява рискът от рак, твърдят ръководителката на изследването Шели Туроджър и колегите й от Харвардския медицински институт. По-ранни изследвания свързват приемането на кофеин с по-малък риск от рак при жени над 50-годишна възраст, но според изследователите са нужни нови изследвания, които да открият биологичния механизъм, чрез който кафето пази яйчниците. Изследването на Туроджър не установява значима връзка между пушенето на цигари и пиенето на алкохол в настоящето и в миналото и общия риск от рак на яйчниците, въпреки че цигарите изглежда повишават риска от една рядка форма на болестта. Що се отнася за кафето без кофеин, то няма същия защитен ефект като кафето, съдържащо кофеин.БТА
|