начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 9 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

Фолиевата киселина намалява риска от преждевременно раждане

Дата : 1 Февруари 2008 г. 12:12 ч.
Последна редакция : 1 Февруари 2008 г. 12:16 ч.
Тя може да бъде приемана под формата на хранителна добавка
Тя може да бъде приемана под формата на хранителна добавка

     
 
    

За жените, които приемат фолиева киселина най-малко година преди да забременеят, рискът от преждевременно раждане намалява с 50-70 на сто, сочат резултатите от американско изследване, цитирани от Франс прес.

Този риск е още по-малък, когато става дума за много преждевременни раждания, при които новородените имат здравни проблеми, като забавяне на умственото развитие, слепота и хронични белодробни заболявания.

Изследването на Американските национални здравни институти е обхванало 38 000 жени между 1999 г. и 2002 г.

"Установихме, че жените, които са приемали добавки фолиева киселина най-малко година преди да забременеят, са с по-малък риск от преждевременно раждане в сравнение с другите жени", заяви главният автор на изследването д-р Радек Буковски от Тексаския университет.

"Рискът от раждане между 20-ата и 28-ата седмица от бременността е намален със 70 на сто, а този от раждане между 28-ата и 32-ата седмица е намален наполовина", допълни той.

Резултатите от изследването бяха представени на годишната конференция на Дружеството за майчино-фетална медицина в Далас.

Зелените зеленчуци, плодовете и белият боб са сред храните, богати на фолиева киселина. Тя обаче може да бъде приемана и под формата на хранителна добавка. БТА

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  1 Февруари 2008 г. 12:12 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
Психолози: Разговаряйте с децата вместо да им четете приказки
Всекидневният секс подобрява качеството на спермата
Жените със силиконов бюст изневеряват много по-често
Кафето помага срещу лош дъх
още от : Изследвания
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.



нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
Защо е здравословно да ядем хляб
В купешките салати има повече мазнини, отколкото в бургерите
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.