начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 10/01/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 10.01.2009 0 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Световна финансова криза Пътешествия
Категории
Връзки
Любопитно



БТА

 

Противозачатъчните намаляват риска от рак на яйчниците

Дата : 11 Февруари 2008 г. 16:49 ч.
Редовният прием на орални контрацептиви предпазва от заболяването за десетилетия. Снимка: sxc.hu
Редовният прием на орални контрацептиви предпазва от заболяването за десетилетия. Снимка: sxc.hu

     
 
    

Проучване на изследователи от Оксфордския университет, публикувано в последния брой на списание "Лансет" (Lancet) - едно от водещите медицински списания в света, показва, че оралните контрацептиви предпазват жените от рак на яйчниците за период от 30 и дори повече години, след като е преустановен приемът им.

Британски учени са установили, че благодарение на позитивното въздействие на оралните контрацептиви, до момента са избегнати над 100 000 смъртни случая и 200 000 случая на развитие на овариален карцином по света.

Колкото по-дълго жените приемат орална контрацепция, толкова повече се намалява рискът от развитие на рак на яйчниците, особено при жените над 50-годишна възраст, при които честотата на това заболяване е най-висока.

При жени, които приемат хапчета за период от 15 г., рискът от този бързо прогресиращ рак се намалява наполовина.

Д-р Георги Коларов, акушер-гинеколог от МЦ "Майчин дом": "Когато достигнете 60-годишна възраст, има огромно значение дали сте приемали контрацептиви за период от 5 или 10 години в по-ранна възраст. Колкото по-дълго сте ги приемали - толкова по-малък ще е рискът за Вас от рак на яйчниците във възрастта, в която той най-често се появява."

 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  11 Февруари 2008 г. 16:49 ч. 
 

 
    
 
   
     
 
  Новини по темата  
 
 
Мазната храна забавя биологичния часовник
Синият цвят кара хората да се чувстват по-щастливи
още от : Изследвания
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Сушени плодове вместо чипс
Защо сънуваме?
Черният шоколад намалява апетита
Студено е - да живеят шапките!
Екстракт от грозде унищожава ракови клетки
Интензивното спортуване може да причини астма
Кои плодове съдържат най-много витамин С
Най-здравословната поза за спане е настрани
Оцветителите в детските храни могат да увредят здравето
Екстракт от грозде унищожава ракови клетки
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
е,те така :)
Какво оставяме след себе си?
 
  Теми в развитие  
 
  ПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     
Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgScreen.bgYellow.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
AmAm.bgСъученици и ПриятелиЖениColibri.bgАстрологияZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bgЗапознанства911.bg
Иде.лиSofiaDnes.comBulgar-bgGuliverBGstuff.netЗъболекар
Bigfoto.comFreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.com
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.