|
Храненето на децата през първите седмици след раждането оказва огромно влияние върху развитието на мозъка им, съобщи в. "Гардиън", като цитира британско-американско изследване, публикувано в сп. "Пидиатрик рисърч". Ръководителката на изследването Елизабет Айзакс от Института по детско здравеопазване към лондонския Юнивърсити колидж заедно с колеги от лондонската детска болница "Грейт Ормънд стрийт" и учени от Харвардския медицински институт са установили за пръв път, че недоносени деца, които през първите четири седмици от живота си са били хранени с изкуствено мляко, имат по-висока степен на интелигентност, когато станат на 7-8 години. Айзакс предполага, че изкуственото мляко може да е помогнало на развиващия се мозък у преждевременно родените бебета да достигне пълния си потенциал или ги е предпазило от евентуални увреждания поради по-ранното раждане. БТА
|