|
Жените, които редовно консумират нискомаслени продукти или кисело мляко, е по-малко вероятно да развият високо кръвно налягане, предаде Ройтерс, цитирайки резултатите от изследване на специалисти от САЩ, обхванало близо 29 000 американки на възраст над 45 години. Изследователите от "Бригам енд уиминс хоспитъл" в Бостън установили, че за жените, които употребяват най-много нискомаслени млечни продукти - две или повече порции дневно, рискът от проблеми с високо кръвно налягане през следващите 10 години е по-малък в сравнение с останалите. Набавянето на калций и витамин D, но не чрез добавки, а от храната, също помага за регулирането на кръвното налягане. Авторите на изследването допълват, че пълномаслените млечни продукти не оказват подобен благоприятен ефект. Според специалистите наситените мазнини в продукти като пълномасленото мляко неутрализират благоприятното действие на калция върху кръвното налягане. Здравните експерти в САЩ препоръчват в дневното меню да се включват по три порции млечни продукти. БТА
|