|
Пиенето на черен чай е чудесна превантивна мярка срещу развитието на диабет, установиха шотландски учени от университета на гр. Дънди. Резултатите от изследването им са публикувани в британския печат. Учените са установили, че съдържащите се в черния чай активни полифеноли могат да изпълнят ролята на инсулин, нужен на хората, страдащи от диабет. Според специалистите черният чай е особено ефикасен срещу диабет тип 2. При него рискът от развитие на болестта нараства с възрастта. Според проф. Рина, един от ръководителите на изследването, хората, на които лекарите са предписани инсулин, не бива да го заменят с големи количества черен чай. "Ние сме в началната фаза на работата по създаване на алтернативен метод за лечение на диабет", подчерта ученият. БТА
|