начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 10/01/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 10.01.2009 0 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Световна финансова криза Пътешествия
Категории
Връзки
Любопитно



БТА

 

Зелето пази от рак

Дата : 4 Март 2008 г. 13:20 ч.
Хората, приемащи големи количества растения от семейството на зелето, по-рядко боледуват от рак на пикочния мехур. Снимка: sxc.hu
Хората, приемащи големи количества растения от семейството на зелето, по-рядко боледуват от рак на пикочния мехур. Снимка: sxc.hu

     
 
    

Храната, богата на зеленчуци като зелето, предпазва от рак на пикочния мехур, твърдят новозеландски учени, цитирани от ДПА.

Екип от изследователи, ръководени от Рекс Мънди от университета "Маси" и Института за изследване на земеделски култури и храни в Нова Зеландия, съвместно с учени от Розуел парк сентър институт и университет "Джонс Хопкинс" в САЩ са провели опити със животни и са установили, че екстракт от броколи намалява с повече от 50% заболяванията от рак на пикочния мехур. Резултатите от опитите потвърждават по-ранно изследване.

То показа, че у плъхове, хранени със зеленчуци от семейството на зелето като броколи, карфиол, брюкселско зеле и кресон, се увеличават нивата на тъканни ензими, които пазят организма от канцерогенните химикали.

Най-голям ефект е бил наблюдаван в пикочния мехур, което подсказва, че зелето може да предотврати развитието на рак на пикочния мехур. Този резултат съответства на епидемиологични изследвания, според които хората, приемащи големи количества растения от семейството на зелето, по-рядко боледуват от рак на пикочния мехур, отколкото онези, които ядат зеле в малки количества. Учените сега изследват други зеленчуци, за да открият по-ефикасни вещества, предотвратяващи рака на пикочния мехур. БТА

 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  4 Март 2008 г. 13:20 ч. 
 

 
    
 
   
     
 
  Новини по темата  
 
 
Ръстът определя риска от рак
Щастието намалява риска от рак
Плодовете и зеленчуците намаляват риска от белодробен рак при пушачите
Нова технология може да помогне за ранно откриване на рак
още от : Рак - болест
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Сушени плодове вместо чипс
Защо сънуваме?
Черният шоколад намалява апетита
Студено е - да живеят шапките!
Екстракт от грозде унищожава ракови клетки
Интензивното спортуване може да причини астма
Кои плодове съдържат най-много витамин С
Най-здравословната поза за спане е настрани
Оцветителите в детските храни могат да увредят здравето
Екстракт от грозде унищожава ракови клетки
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
kvartala
trotoar2
 
  Теми в развитие  
 
  ПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     
Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgScreen.bgYellow.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
AmAm.bgСъученици и ПриятелиЖениColibri.bgАстрологияZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bgЗапознанства911.bg
Иде.лиSofiaDnes.comBulgar-bgGuliverBGstuff.netЗъболекар
Bigfoto.comFreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.com
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.