| |
За жените, които редовно консумират соеви продукти, има по-малък риск от рак на гърдата, защото те увеличават нивото на изофлавона генистеин, сочат резултатите от японско изследване, цитирани от Франс прес.
Изследването на Националния раков център в Токио е обхванало около 25 000 жени на възраст между 40 и 69 години в цяла Япония. Здравословното състояние на участничките е проследено средно 10 и половина години, като е взета под внимание консумацията на соя под различни форми - тофу, супа мисо и др.
Проследена е връзката между концентрацията на генистеин в организма и рака на гърдата, като за целта са сравнени кръвни проби от 144 жени, развили рак на гърдата, и от други 288 жени, които не са засегнати от болестта.
Оказа се, че за жените с най-високо ниво на генистеин рискът от рак на гърдата е 3 пъти по-малък, отколкото за онези, у които тази концентрация е най-ниска.
Жените с най-високо ниво на генистеин са консумирали средно 100 грама тофу дневно. Изследователите обаче предупреждават, че прекалената консумация на генистеин, по-специално под формата на хранителна добавка, може да увеличи риска от рак на гърдата.
Друго японско изследване неотдавна разкри, че за жените, които редовно консумират продукти на базата на соя, има 3-4 пъти по-малък риск от инфаркт и сърдечна криза. БТА
|
|