•  
  • Упътване към новата версия
  • |
  • Чети Actualno.com през

  • Търси в новини

    Търси в галерии




Малки количества вино могат бързо да намалят риска от сърдечни болести

09.03.2008 18:09 | Обновен на 09.03.2008 18:03 | 1
До този извод са стигнали учени от университета на Южна Каролина

Най-добре се чувстват хората, които пият само вино. Снимка: sxc.hu



Хората на средна възраст, които не пият, могат съществено да намалят риска от болести на сърдечносъдовата си система, ако започнат всеки ден да употребяват малки количества алкохол, съобщи Би би Си.

До този извод са стигнали учени от университета на Южна Каролина. Специалистите са извършили 4-годишни изследвания, в които са участвали 7500 души.

Те са показали, че рискът от развиване на болести на сърцето при хората, които с времето са започнали да пият умерено, е с 38% по-нисък, отколкото при тези, които изобщо не близват и капка алкохол.

Резултатите от изследването са публикувани в American Medical Journal. Те показват, че най-добре се чувстват хората, които пият само вино.

Ръководителят на изследователската група д-р Дана Кинг заявява, че е удивена от ефекта, особено от това колко бързо е бил постигнат. Тя обаче предупреждава, че е нужно да се извършат още изследвания за това дали алкохолът не нанася вреда на други органи.

Знае се например, че употребата на спиртни напитки не е полезна за черния дроб. Кинг предупреждава още, че алкохолът трябва да се консумира всеки ден на много малки дози, а не по един път седмично да се изпива количеството и за седемте дни от седмицата.

От своя страна кардиолозите предупреждават, че виното не е панацея за болестите на сърдечносъдовата система. Американската асоциация на кардиолозите твърди, че не е препоръчително едва сега да започват да пият алкохол тези, които не са го правили преди. БТА



1

Сподели в:    

Коментари: 1

Коментирай

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Име


e-mail


Коментар


 


:) :-D ;) :-P
:( ;( 8-/ 8-(
{} 0:) :0 :-o
:-/ :-S 8-) :-X

още от Здраве

Добавянето на кислород в алкохола намалява махмурлука Добавянето на кислород в алкохола намалява махмурлука
Южнокорейски учени твърдят, че обогатяването на алкохола с кислород може да намали или премахне напълно страничните ефекти от ...


Пролет иде! Да отслабнем с лимон! Пролет иде! Да отслабнем с лимон!
През пролетта желанието ни да изгубим по някой и друг сантиметър от талията, дупето и бедрата е най-силно. Това желание често е обвързано и с кратки ...


Калцият удължава живота Калцият удължава живота
Набавянето на калций чрез храната може да помогне на хората да живеят по-дълго, предаде Ройтерс, позовавайки се на резултатите от шведско изследване. ...


Жените предпочитат скалпел пред диета Жените предпочитат скалпел пред диета
Проучване сред 1305 британци разкрива, че хората биха предпочели да намалят теглото си чрез операция, вместо да се подложат на диета или да увеличат ...


Започна "Алея на здравето"  Започна "Алея на здравето"
Най - голямото специализирано изложение насочено към здравето, красотата и превенцията на различни заболявания, "АЛЕЯ НА ЗДРАВЕТО", се провежда за ...







2003-2010 Actualno.com Всички права запазени.
Интернет изданието е част от медийна група WebGround.