•  
  • Упътване към новата версия
  • |
  • Чети Actualno.com през

  • Търси в новини

    Търси в галерии




Витамин D намалява риска от диабет

13.03.2008 12:29 | Обновен на 13.03.2008 12:23 | 0
Колкото по-висока е дозата, толкова по-малка е опасността да се развие заболяването

Колкото по-висока е дозата, толкова по-малка е опасността да се развие заболяването. Снимка: sxc.hu



Даването на витатим D на децата намалява опасността да се разболеят от диабет тип 1 с 30 процента, съобщи Би Би Си, позовавайки се на британско изследване.

Лекарите от манчестърската болница "Сейнт Мери" са използвали данни от пет изследвания върху ефекта от пиенето на витамин D. Резултатите показват, че приемът му не само намалява риска от диабет тип 1, но и че ефектът зависи от дозата - колкото по-висока е тя, толкова по-малка е опасността да се развие заболяването.

От предишни изследвания е известно, че при поставянето на диагнозата диабет тип 1 много пациенти са с недостиг на витамин D. Освен това болестта е по-разпространена в държави, където слънчевата светлина е по-малко.

Друго изследване пък свърза недостига на витамин D и слънчевата светлина с автоимунни болести като множествена склероза и ревматоиден артрит.

Витамин D поддържа имунната система и предпазва клетките от увреждания, причинявани от химикали, които контролират възпаленията. Диабет тип 1 е резултат от увреждане на панкреатични клетки от имунната система. БТА



0

Сподели в:    

Коментари: 0

Коментирай

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Име


e-mail


Коментар


 


:) :-D ;) :-P
:( ;( 8-/ 8-(
{} 0:) :0 :-o
:-/ :-S 8-) :-X

още от Здраве

Повдигнете самочувствието и с храна Повдигнете самочувствието и с храна
Учените непрекъснато изследват влиянието на храната върху здравето и добрия външен вид, а оттам - на самочувствието и доброто качество на ...


6 начина да отслабнем извън фитнес залата 6 начина да отслабнем извън фитнес залата
Ако нямате свободно време и особено желание да посещавате спортната зала, но искате да се отървете от излишните килограми, експерти от университета в ...


Как да стегнем вътрешната страна на бедрата Как да стегнем вътрешната страна на бедрата
Основните проблеми, които вълнуват много от нас с настъпването на топлите месеци, са свързани с фигурата ни. С помощта на редовни физически ...


Няколко килограма отгоре всъщност са полезни Няколко килограма отгоре всъщност са полезни
Много години вече се пропагандира идеята, че трябва на всяка цена да се борим с наднорменото тегло, но резултатите от ново изследване, публикувани ...


Най-мощният антиоксидант сред подправките Най-мощният антиоксидант сред подправките
Сред подправките карамфилът е най-мощният антиоксидант, тъй като съдържа голямо количество фенолни вещества, са открили учени от университета "Мигел ...







2003-2010 Actualno.com Всички права запазени.
Интернет изданието е част от медийна група WebGround.