|
Рискът от развитието на диабет тип 2 в юношеска възраст е по-малък за кърмените бебета, предаде Ройтерс, цитирайки резултатите от изследване на специалисти от университета на Южна Каролина, САЩ. "Драматичното увеличаване на случаите на затлъстяване в детска възраст и появата на диабет тип 2 ни мотивираха да изследваме как начинът на живот може да помогне за предотвратяването на двете заболявания", обяснява д-р Елизабет Майер-Дейвис. Авторите на проучването СА установили, че за младите хора, които като бебета са били кърмени, рискът от диабет тип 2 е с 26 процента по-малък, отколкото за тези, които не са били хранени с майчина кърма. Изследването е обхванало 80 индивида на възраст между 10 и 21 години с диабет тип 2 и контролна група от 167 души. Данните от настоящето изследване са поредното доказателство за ползата от кърменето, допълват специалистите. БТА
|