начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 28 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

Бирата е по-полезна за мозъка от виното

Дата : 17 Март 2008 г. 13:41 ч.
Последна редакция : 17 Март 2008 г. 13:42 ч.
В бирата се съдържа нещо, което отчасти предпазва мозъка от уврежданията, които предизвиква виното. Снимка: sxc.hu
В бирата се съдържа нещо, което отчасти предпазва мозъка от уврежданията, които предизвиква виното. Снимка: sxc.hu

     
 
    

Пиенето на много вино уврежда мозъка повече, отколкото бирата или твърдият алкохол, показва германско изследване, цитирано от в. "Индипендънт".

Нови изследвания върху дългосрочните ефекти от употребата на алкохол, проведени от психолози от Университета в Гьотинген, Германия, сочат, че една зона от мозъка на любителите на вино е по-малка, отколкото у други хора, които консумират различни алкохолни напитки в по-големи количества.

Учените са открили по-специално, че хипокампусът, който участва в паметта, пространственото ориентиране и много други функции, е повече от 10% по-малък у любителите на вино в сравнение с пиячите на бира.

Според учените алкохолът може да не е единствената причина за различието в големината на мозъчната зона, защото хората, които предпочитат бира и по-силни питиета, през живота си приемат по-голямо количество алкохол. Някои любители на кехлибарената напитка приемат двойно повече алкохол, отколкото любителите на виното.

Според една теория в бирата се съдържа нещо, което отчасти предпазва мозъка от уврежданията, които предизвиква виното. За изследването, публикувано в медицинското списание Alcohol and Alcoholism, са били правени подробни мозъчни скенери на мъже и жени, страдащи от алкохолизъм.

Изображенията са били сравнени със скенери на здрави хора. Обемът на хипокампуса при тях е бил най-голям - 3,85 мл. У пиячите на бира той е бил 3,4 мл, у любителите на вино обемът на хипокампуса е само 2,8 мл при среден обем 2,9 мл за хората, които консумират твърд алкохол.

Учените предполагат, че съединението хомоцистеин, за което е известно, че е свързано с повишен риск от сърдечни заболявания, инсулти, мозъчна атрофия и деменция, е отговорно за резултатите от изследванията.

Хората, които пият главно бира, имат най-ниски нива на хомоцистеин. Според друга теория съдържащите се в бирата витамини B и фолат може да разграждат хомоцистеина. БТА

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  17 Март 2008 г. 13:41 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
Стелияна Димитрова спечели шампионата на Stella Artois във Велико Търново
Делчо Ставрев спечели шампионата на Stella Artois в Хасково
още от : Бира
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 1  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.


17.03.2008 15:25
СИД : Изводът е да не лежим на една кълка - зимно време вино, лятно време бира! :)


нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Няколкото килца отгоре удължават живота
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
Защо е здравословно да ядем хляб
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.