начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 28 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

Фолиевата киселина увеличава мъжката потентност

Дата : 20 Март 2008 г. 16:36 ч.
Последна редакция : 20 Март 2008 г. 16:43 ч.
Мъже, които консумират между 722 и 1150 микрограма фолиева киселина и фолати дневно, 20-30% по-рядко имат сперма с влошено качество. Снимка: image.net
Мъже, които консумират между 722 и 1150 микрограма фолиева киселина и фолати дневно, 20-30% по-рядко имат сперма с влошено качество. Снимка: image.net

     
 
    

При мъжете, които увеличат приемането на витамини като фолиева киселина и фолати, обикновено препоръчвани на бременните жени, намаляват генетичните рискове за спермата, предаде Ройтерс, като цитира американско изследване.

Проучването, публикувано в сп. Human Reproduction, е установило, че мъжете, които консумират по-голямо от препоръчваното дневно количество фолати и фолиева киселина, са по-потентни и по-рядко имат аномалии в семенната течност.

Калифорнийски изследователи са анализирали проби от семенна течност от 89 мъже и са разпитали мъжете за количествата фолати, които поемат дневно както от храната, така и от хранителни добавки. Мъже, които консумират между 722 и 1150 микрограма фолиева киселина и фолати дневно, 20-30% по-рядко имат сперма с влошено качество.

Във Великобритания дневната препоръчителна доза за възрастни е 200 микрограма и 400 микрограма за жени, опитващи се да заченат и до третия месец на бременността. Известно е, че фолиевата киселина предпазва от развитието на вродени дефекти като спина бифида. Фолатът е водоразтворим витамин В, който се съдържа в листните зеленчуци, варивата като грах, боб, леща и спанака, докато фолиевата киселина е неговата синтетична форма.

"В предишни изследвания сме установили, че приемането на хранителни добавки може да доведе до успешно зачеване, като повишава качеството на спермата - казва една от изследователките проф. Бренда Ешкенази от Калифорнийския университет в Бъркли. БТА

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  20 Март 2008 г. 16:36 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
Питай извънземните
Еволюция в епруветка
Аспиринът предпазва от рак
Тайната на нощното зрение се крие в ДНК
още от : Учени
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.



нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Няколкото килца отгоре удължават живота
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
Защо е здравословно да ядем хляб
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.