начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 2 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

Продуктите, богати на магнезий, намаляват риска от инсулт

Дата : 22 Март 2008 г. 13:04 ч.
Последна редакция : 22 Март 2008 г. 13:10 ч.
Богати на магнезий на първо място са бадемите. Снимка: sxc.hu
Богати на магнезий на първо място са бадемите. Снимка: sxc.hu

     
 
    

Консумацията на продукти, които са богати на магнезий, пречи на развитието на исхемичен инсулт. До този извод са стигнали учени от Каролинския институт в Стокхолм, Швеция, извършили мащабно изследване сред 26 000 пушачи - мъже, съобщи EurekAlert! Резултатите от проучването са публикувани в Archives of Internal Medicine.

В изследването са били включени мъже на възраст от 50 до 69 години, които не са прекарали инсулт. Сюзана Ларсон и нейните колеги от Каролинския институт са проследили теглото и ръста на мъжете, показателите за кръвното им налягане, а също данните за хранителния им режим.

Наблюдението на участниците в изследването е било извършвано в продължение на 13,5 години. През този период 2702 човека са получили исхемичен инсулт. (Мозъчният исхемичен инсулт се дължи на намален приток на кръв в мозъчната тъкан, най-често при стеснение на артериален съд, запушването му от тромб /тромбоза/, ембол /емболия, спазъм или нарушение в регулацията на съдовия тонус и т.н.).

Други 579 души са прекарали хеморагичен инсулт. (В понятието "хеморагичен инсулт" се включва развитието на спонтанен или предизвикан мозъчен кръвоизлив или кръвоизлив в ликворното пространство).

Анализирйки данните, учените са установили, че мъжете, които са консумирали най-много магнезий (около 589 милиграма на ден), рискуват с 15% по-малко да получат исхемичен инсулт отколкото хората, употребяващи най-малко от него (около 373 милиграма на ден). При това вероятността от развитие на хеморагичен инсулт е била еднаква и в двете групи.

Механизмът на защитното действие на магнезия върху главния мозък не е известен. Според учените ефектът може да се дължи на това, че кръвното налягане намалява, когато се яде храна, богата на микроелемента. Предполага се още, че магнезият може да влияе на нивото на холестерина, а също на чувствителността на клетките на организма към инсулина, който намалява риска от инсулт.

Богати на магнезий са царевицата и други зърнени храни, ядките - на първо място бадемите, а също орехите, семките, рибата, зелените зеленчуци и др. БТА

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  22 Март 2008 г. 13:04 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
Психолози: Разговаряйте с децата вместо да им четете приказки
Всекидневният секс подобрява качеството на спермата
Жените със силиконов бюст изневеряват много по-често
Кафето помага срещу лош дъх
още от : Изследвания
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.



нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
Защо е здравословно да ядем хляб
В купешките салати има повече мазнини, отколкото в бургерите
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.