начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 8 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

Рибеното масло потиска болките, причинени от артрит

Дата : 25 Март 2008 г. 15:35 ч.
Последна редакция : 25 Март 2008 г. 15:46 ч.
Значително може да се подобри здравословното състояние на пациенти, страдащи от артрит
Значително може да се подобри здравословното състояние на пациенти, страдащи от артрит

     
 
    

Рибеното масло намалява болките, причинени от артрит, съобщава в. "Дейли мейл".

Две чаени лъжички рибено масло дневно могат да намалят броя на болкоуспокоителните, нужни за облекчаване на болките.

Британски изследователи уверяват, че много пациенти, приели рибено масло, са намалили ежедневната си доза противовъзпалителни, като за някои от тях намалението е било с над 30 на сто.

Резултатите показват за пореден път, че рибеното масло е евтин и естествен начин да се помогне на засегнатите от ревматоиден артрит.

Ибупрофенът и други нестероидни противовъзпалителни лекарства, предписвани ежегодно на милиони пациенти, са свързани със странични ефекти.

Продължителното приемане на високи дози от лекарствата, за да се потисне болката и да се намали подуването на ставите, може да удвои риска от сърдечни увреждания и инсулти.

"В този контекст новото изследване дава надежди, че рибеното масло може да намали необходимостта от противовъзпалителни", заяви Айла Босуърт от Британското национално дружество по ревматоиден артрит.

Изследователи от университета на Дънди и болницата Найнуелс в града проучили здравословното състояние на 100 пациенти, които са засегнати от ревматоиден артрит и приемат нестероидни противовъзпалителни.

50 на сто от пациентите приемали 10 г рибено масло - еквивалента на две чаени лъжички, заедно с ежедневната си доза болкоуспокоителни, докато останалите приемали плацебо заедно с нея.

Три месеца по-късно от участниците било поискано постепенно да намалят ежедневната си доза нестероидни противовъзпалителни.

След 9 месеца 39 на сто участниците, приемали рибено масло, намалили ежедневната си доза болкоуспокоителни с над 30 на сто.

10 процента от участниците, приемали плацебо, постигнали същия резултат. Резултатите от изследването са публикувани в Rheumatology. БТА

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  25 Март 2008 г. 15:35 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
Затвориха ресторанта в детски лагер в Свети Влас, натровил над 130 души
още от : Здравеопазване
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.



нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
Защо е здравословно да ядем хляб
В купешките салати има повече мазнини, отколкото в бургерите
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.