|
Бъдещите майки, които консумират достатъчни количества омега-3 мастни киселини в края на бременността, допринасят за стимулирането на мозъчното развитието на бебетата, предаде Ройтерс. В изследване на 109 инуитски бебета, специалистите от университета "Уейн" в Детройт са установили, че онези от тях, в чиято пъпна връв при раждането са били открити по-високи нива на докозаксексанова киселина, са се справили по-добре с тестове за развитието на мозъка и очите на възраст 6 и 11 месеца. Докозаксексановата киселина (DHA) е една от главните омега-3 мастни киселини. Тя се среща в тлъстите риби като сьомгата, сардината и рибата тон. Мазнините играят важна роля в мозъчното развитие, поради което експертите препоръчват бременните жени да приемат средно 300 милиграма докозаксексанова киселина дневно. Храненето на американците е бедно на тази омега-3 мастна киселина. В настоящето проучване специалистите са изследвали бебета на инуити от Квебек. Известно е, че менюто на ексимоските народи изобилства от риба, въпреки че и сред тях се наблюдава влиянието на западния начин на живот. БТА
|