|
Учени от университета на Северна Дакота са установили, че консумацията на една чаша кафе на ден предпазва от болестта на Алцхаймер, пише в. "Дейли телеграф". Авторите на изследването обясняват, че кофеинът блокира способността на холестерола да прониква от кръвта в мозъка. Холестеролът увеличава протеините в мозъка, които при разрушаването си образуват характерните за болестта на Алцхаймер плаки, припомнят специалистите. "Кофеинът изглежда блокира някои от разрушителните ефекти на холестерола, вследствие на които бариерата между кръвта и мозъка, предпазваща нервната система, става по-пропусклива", обяснява Джонатан Гейджър от изследователския екип. В изследването със зайци на част от гризачите били давани по 3 милиграма кофеин на ден - еквивалент на чашка кафе за човека. След 12 седмици бариерата между кръвта и мозъка при животните на кофеин се оказала почти непокътната, в сравнение със зайците, които не получавали кофеин. БТА
|