начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 27 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

Развенчаха 7 мита за здравето

Дата : 4 Април 2008 г. 9:49 ч.
Последна редакция : 4 Април 2008 г. 10:56 ч.
Това, че трябва всеки ден да пием поне 8 чаши вода не е вярно, твърдят американски учени. Снимка: sxc.hu
Това, че трябва всеки ден да пием поне 8 чаши вода не е вярно, твърдят американски учени. Снимка: sxc.hu

     
 
    

Четенето на слаба светлина няма да повреди очите ви и не е нужно да пиете по осем чаши вода на ден. Това са само две от многото толкова често споменавани "правила за здравословния живот". Изхождайки от чисто научния принцип "съмнявай се и в безспорно доказаното" двама американски учени смятат, че са опровергали тези два, а и още пет от най-често срещаните постулати.

За стойността на тяхното изследване свидетелства фактът, че резултатите от него са публикувани в престижното британско издание "British Medical Journal".

Така например, според двамата учени, в подкрепа на така често спряганото в популярната преса твърдение, че човек има нужда от поне 8 чаши вода дневно, всъщност няма никакви научни доказателства.

Останалите шест отхвърлени от тях твърдения са:

Четенето на слаба светлина влошава зрението

"Повечето очни специалисти всъщност са на мнение, че това наистина не е вярно, но все пак четенето в полутъмно помещение кара човек да примигва по-често и се появява временна неспособност окото да фокусира - проблем, който след това изчезва".

Бръсненето кара космите след това да растат по-бързо и по-гъсти

"Редица изследвания показват, че няма никаква връзка между бръсненето на косъма и това как той расте в последствие. Причина за погрешното впечатление вероятно е не идеално обръснатата повърхност".

Пилешкото месо прави хората сънливи

"Наистина пилешкото (и особено пуешкото) месо съдържа много аминокиселина триптофан, която има отношение към процеса на заспиване и контрола над настроението. Но това месо не съдържа повече триптофан от редица други храни. Вероятно преяждането (особено по празниците и през уикендите, когато подобни оплаквания зачестяват) е причина за повишената сънливост".

Човек използва само 10% от капацитета на своя мозък

Този мит се появява преди повече от век - през 1907 г., но изследванията по този въпрос, проведени от модерната медицина с помощта на съвременни скенери, напълно го опровергава.

Косата и ноктите продължават на растат след смъртта

Тази идея явно произлиза от романите на ужасите, защото е от преди времето, когато се появява киното. Учените днес обясняват тази илюзия с факта, че след смъртта кожата се свива и затова се създава впечатлението, че косата и ноктите са по-дълги.

Мобилните телефони вредят на апаратите в болниците

Въпреки все по-голямото разпространение на това твърдение, то също не почива на никакви научни доказателства. "Все по-масовото използване на мобилните телефони е единственото обяснение за това схващане. За човешката психика е присъщо да се съмнява в нещата, които до скоро не сме познавали", смятат двамата американски учени.

Изследването е проведено от Алън Карол (Aaron Carroll) - професор по педиатрия в Regenstrief Institute в Индианаполис и Рейчъл Врийман (Rachel Vreeman) - специалист по детското здраве в Indiana Unversity School of Medicine.

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  4 Април 2008 г. 9:49 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
Питай извънземните
Еволюция в епруветка
Аспиринът предпазва от рак
Тайната на нощното зрение се крие в ДНК
още от : Учени
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.



нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Няколкото килца отгоре удължават живота
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
Защо е здравословно да ядем хляб
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.