|
Рискът от рак на гърдата е близо 2 пъти по-голям за жените, които консумират богати на трансмазнини храни, сочат резултатите от френско изследване, цитирани от Франс прес. Вредата от трансмазнините е известна от началото на 90-те години на миналия век, но досега не е била свързвана с поява на рак на гърдата. Трансмазнините се съдържат в някои бисквити, сладки и соленки, както и в твърдия маргарин. Храната в много ресторанти за бързо хранене също има повече трансмазнини Изследователи от онкологичния институт Гюстав Руси в района на Париж са се опитали да установят каква роля играят трансмазнините за развитието на рака на гърдата. За целта анализирали кръвни проби, взети от 25 000 жени в рамките на широкомащабно изследване между 1995 г. и 1998 г. Състоянието на 363 жени, развили рак на гърдата, след като им е била взета кръвна проба, било сравнено с това на 702 здрави участнички в изследването. Оказало се, че рискът от рак на гърдата нараства с по-високото ниво на трансмазнините в кръвта. Резултатите от изследването са публикувани в American Journal of Epidemiology. БТА
|