|
Децата, които се хранят по-добре, се справят по-добре в училище, предаде Ройтерс, цитирайки резултатите от изследване на специалисти от университета на Алберта, Канада. В рамките на проучването изследователите установили, че учениците, в менюто на които присъстват адекватни количества плодове, зеленчуци, протеини, фибри и други важни съставни елементи на здравословното хранене, се справят по-добре на тестове за грамотност. Специалистите открили, че колкото са по-добри хранителните навици на учащите според няколко показателя, сред които съответствие и разнообразие, толкова е по-малка вероятността те да се провалят на тестовете. Консумацията на повече плодове и зеленчуци и приемането на по-малко калории от мазнини също са свързани с по-малък риск от неуспех при проверка на грамотността. Изследователите обясняват, че към днешна дата повечето проучвания върху храненето и представянето на децата в училище са били посветени на това колко е важна закуската, както и на неблагоприятните ефекти от глада и недохранването. "Резултатите от настоящето изследването показват как като цяло здравословното хранене влияе върху представянето на децата в училище", пишат специалистите в сп. "Journal of School Health". БТА
|