начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 26 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

Жените, които спазват диети, раждат по-често момичета

Дата : 23 Април 2008 г. 8:59 ч.
Последна редакция : 23 Април 2008 г. 10:13 ч.
Механизмът на това действие обаче все още не е установен.
Механизмът на това действие обаче все още не е установен.

     
 
    

Жените, които спазват диета по време на зачеването, или рядко закусват, по-често раждат момичета, показват резултатите от британско изследване.

Това е първото научно свидетелство, че количеството на приеманата чрез храната енергия има отношение към пола на бъдещето дете, като колкото повече е тя, толкова по-голям е шансът детето да е от мъжки пол.

Според учените от университетите на Оксфорд и Екзетър, това може да оясни факта защо в повечето развити страни, където повече жени са на диета, броят на раждащите се момичета превъзхожда този на момчетата, като тенденция се засилва макар и бавно - с около 1 на 1000 за период от 40 години.

Специалистите обясняват това с факта, че вероятно при постъпване в организма на по-малко калории, т.е. по-ниски нива на кръвната захар, той "разчита" това като сигнал за липса на достатъчно храна и реагира според законите на еволюцията.

Въпреки че полът на децата се определя от гена на бащата, на науката вече е известно, че високите нива на глюкоза в майчиния организъм го "подтикват" към развитие на мъжки ембрион. Механизмът на това действие обаче все още не е установен.

Според британските учени, от гледна точка на еволюцията в подобна зависимост има логика: "Мъжкото начало в природата е по-зависимо от физическите усилия, които то полага, докато за женското е типично да води по-застоял живот.

Резултатите от изследването за публикувани в списанието Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences, съобщава Ройтерс.

 

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  23 Април 2008 г. 8:59 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
Затвориха ресторанта в детски лагер в Свети Влас, натровил над 130 души
още от : Здравеопазване
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.



нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Няколкото килца отгоре удължават живота
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
Защо е здравословно да ядем хляб
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.