- Упътване към новата версия
- |
-
Чети Actualno.com през
-
Търси в новини
Търси в галерии
Кърменето повишава интелигентността
Кърмените деца се справят по-добре с тестовете за интелигентност. Снимка: sxc.hu
Продължителното кърмене благоприятства когнитивното развитие и повишава интелигентността на децата, съобщи Би Би Си, позовавайки се на канадско изследване.
Кърмените деца се справят по-добре с тестовете за интелигентност, когато станат на 6 години.
Учените от университета Макгил обаче не могат да кажат дали това се дължи на благотворното въздействие на кърмата или на връзката, която се създава между майката и бебето.
Децата, кърмени поне три месеца, получават средно 5,9 точки повече на тестовете за интелигентност. Добре е кърменето да продължи повече - шест месеца или дори година, изтъкват учените.
Такива деца получават по-високи оценки в училище. "Продължителното кърмене изглежда подобрява когнитивното развитие на детето", каза ръководителят на изследването Майкъл Крамър.
Мастните киселини в майчиното мляко са полезни за интелигентността. Физическите и емоционални страни на кърменето също могат да доведат до постоянни промени в развитието на мозъка.
Изследването е проследило 14 000 деца в Беларус шест години и половина. То е поредното, което затвърждава ползата от кърменето, като е най-мащабното от всички досега. БТА

0 още от Здраве
Повдигнете самочувствието си с храна
Учените непрекъснато изследват влиянието на храната върху здравето и добрия външен вид, а оттам - на самочувствието и доброто качество на ...
6 начина да отслабнем извън фитнес залата
Ако нямате свободно време и особено желание да посещавате спортната зала, но искате да се отървете от излишните килограми, експерти от университета в ...
Как да стегнем вътрешната страна на бедрата
Основните проблеми, които вълнуват много от нас с настъпването на топлите месеци, са свързани с фигурата ни. С помощта на редовни физически ...
Няколко килограма отгоре всъщност са полезни
Много години вече се пропагандира идеята, че трябва на всяка цена да се борим с наднорменото тегло, но резултатите от ново изследване, публикувани ...
Най-мощният антиоксидант сред подправките
Сред подправките карамфилът е най-мощният антиоксидант, тъй като съдържа голямо количество фенолни вещества, са открили учени от университета "Мигел ...