- Упътване към новата версия
- |
-
Чети Actualno.com през
-
Търси в новини
Търси в галерии
Ябълките предпазват от атеросклероза
Te оказват същия благоприятен ефект върху сърдечносъдовата система като гроздето. Снимка: sxc.hu
Данните от изследване на специалисти от университета на Монпелие, Франция, показват, че ябълките и ябълковият сок оказват същия благоприятен ефект върху сърдечносъдовата система като гроздето и сокът от него, съобщи ЮПИ.
Авторите на проучването са установили още, че при преработването на плода в сок се повишава биодостъпността на естествените съединения и антиоксиданти, които се намират в целия плод.
Резултатите от настоящето изследване показват, че преработването на ябълките и гроздето в сокове променя защитния ефект срещу оксидативния стрес на съдържащите се в тях полифеноли, обясняват специалистите.
В опити с хамстери учените установили, че дългосрочният прием на антиоксиданти, и най-вече на полифенолни съединения, предотвратява развитието на атеросклероза. БТА

0 още от Здраве
Повдигнете самочувствието и с храна
Учените непрекъснато изследват влиянието на храната върху здравето и добрия външен вид, а оттам - на самочувствието и доброто качество на ...
6 начина да отслабнем извън фитнес залата
Ако нямате свободно време и особено желание да посещавате спортната зала, но искате да се отървете от излишните килограми, експерти от университета в ...
Как да стегнем вътрешната страна на бедрата
Основните проблеми, които вълнуват много от нас с настъпването на топлите месеци, са свързани с фигурата ни. С помощта на редовни физически ...
Няколко килограма отгоре всъщност са полезни
Много години вече се пропагандира идеята, че трябва на всяка цена да се борим с наднорменото тегло, но резултатите от ново изследване, публикувани ...
Най-мощният антиоксидант сред подправките
Сред подправките карамфилът е най-мощният антиоксидант, тъй като съдържа голямо количество фенолни вещества, са открили учени от университета "Мигел ...