•  
  • Упътване към новата версия
  • |
  • Чети Actualno.com през

  • Търси в новини

    Търси в галерии


Последни новини: Първите щъркели долетяха преди 54 минути
Последни новини: 5 нови факта за секса преди 1 час
Последни новини: Витамин D означава Диета преди 1 час
Последни новини: Опитваха се да ме вербуват преди 2 часа


Какаото сваля кръвното налягане

13.05.2008 11:34 | Обновен на 13.05.2008 10:18 | 0
Според учените е добре храната да съдържа богати на феноли какаови продукти, като черен шоколад например

Според учените е добре храната да съдържа богати на феноли какаови продукти, като черен шоколад например. Снимка: sxc.hu



Богатите на какао храни помагат за понижаване на кръвното налягане, но чаят няма такова действие, съобщи ДПА, позовавайки се на германски учени.

Резултатите от изследването на лекари от университетската болница в Кьолн показват, че е добре храната да съдържа богати на феноли какаови продукти, като черен шоколад, вместо някои висококалорични десерти или млечни продукти.

Лекарите обикновено съветват хората с високо кръвно да консумират повече плодове и зеленчуци. Съдържащите се в тях полифеноли, или флавоноиди, регулират кръвното и намаляват опасността от сърдечносъдови заболявания.

Д-р Дирк Тауберт и колегите му са направили анализ на 10 изследвания за ефекта на какаото и чая върху кръвното налягане.

В четири от петте изследвания с какао се понижило както систоличното, така и диастоличното налягане на участниците (съответно средно с 5 мм и 3 мм).

Ефектът е сравним с този от специалните медикаменти. Той намалява значително опасността от инсулт (с около 20 процента). Пиенето на чай със същата цел в останалите пет изследвания обаче не довело до желания резултат.

Чаят и какаото са много богати на полифеноли, но те са от различен вид. Какаото е богато на процианиди, а чаят на катехини (флаван-3-оли).



0

Сподели в:    

Коментари: 0

Коментирай

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Име


e-mail


Коментар


 


:) :-D ;) :-P
:( ;( 8-/ 8-(
{} 0:) :0 :-o
:-/ :-S 8-) :-X

още от Здраве

Витамин D означава Диета Витамин D означава Диета
Витамин D не само помага на организма ни да усвоява калций и да укрепва костите ни, но и също така регулира натрупването на мазнини, в това чисто в ...


Най-здравословно за родителите е да имат по две деца Най-здравословно за родителите е да имат по две деца
Хората с деца са по-здрави от бездетните, но е добре да спрат след второто раждане, съобщи в. "Мейл он сънди", позовавайки се на норвежко изследване. ...


Яжте чесън срещу рака Яжте чесън срещу рака
Ново изследване показва, че чесънът е мощен агент в борбата с рака, заявиха учени от Държавния университет на Охайо, цитирани от ЮПИ. Малкото пилотно ...


Витамин активира имунната система Витамин активира имунната система
Витамин D е много важен за активиране на имунната система срещу сериозните инфекции, съобщи ЮПИ, позовавайки се на датски учени. Екип от университета ...


Добавянето на кислород в алкохола намалява махмурлука Добавянето на кислород в алкохола намалява махмурлука
Южнокорейски учени твърдят, че обогатяването на алкохола с кислород може да намали или премахне напълно страничните ефекти от ...







2003-2010 Actualno.com Всички права запазени.
Интернет изданието е част от медийна група WebGround.