|
Едно или две питиета на ден допринасят за заздравяването на костите, но превишаването на това количество е свързано с повишен риск от счупвания, предаде Ройтерс, позовавайки се на резултатите от изследване на специалисти от медицинския център "Монтефиоре" в Бронкс, Ню Йорк. Изследователите установили, че за мъжете и жените, които пият по половин или едно питие на ден, вероятността да претърпят фрактура на бедрената кост е с 20 процента по-малка в сравнение с въздържателите. Консумацията на две или повече питиета на ден обаче увеличава риска от счупвания с близо 40 процента. "Въз основа на резултатите от изследването можем да кажем, че умерената употреба на алкохол е от полза за костите, като ключовата дума е "умерена"", казва д-р Карина Берг от изследователския екип. В рамките на проучването си специалистите установили, че в сравнение с въздържателите хората, които пият умерено, имат по-висока костна плътност. При тези, които прекаляват с алкохола, вероятността от счупвания е по-голяма и отчасти се дължи на честите падания. Авторите на изследването предупреждават, че въздържателите не трябва да посягат към чашката заради здравето на костите, тъй като е известно, че алкохолът крие редица други рискове. БТА
|