|
Три порции плодове и зеленчуци дневно и чаша зелен или черен чай могат да предпазят пушачите от развитието на рак на белите дробове, съобщи "Сайънс дейли", позовавайки се на резултатите от изследване на специалисти от Калифорнийския университет. Авторите на изследването установили, че хората, които пушат, са изложени на по-малък риск от развитието на злокачественото заболяване, ако приемат големи количества от естествените химикали, наречени флавоноиди. Това са водоразтворими растителни пигменти, които имат антиоксидантни и противовъзпалителни свойства, благодарение на които могат да противодействат на увреждането на тъканите. Флавоноидите предпазват от белодробен рак като възпрепятстват образуването на кръвоносни съдове, с помощта на които туморите се развиват и разпространяват - процес, известен като ангиогенеза. Специалистите допълват, че флавоноидите с най-мощни защитни свойства са катехините, които се съдържат в ягодите, зеления и черния чай, кемпферолът в брюкселското зеле и ябълките, и кверцетинът в бобовите растения, лука и ябълките. БТА
|