начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 22/11/2008
абонамент : 
RSS новини
Събота, 22.11.2008 13 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Световна финансова криза
Категории
Връзки
Любопитно



БТА

 

Средиземноморската диета предпазва от диабет

Дата : 3 Юни 2008 г. 13:17 ч.
Зеленчуците, плодовете, фибрите и полезните мазнини намаляват риска от диабет тип 2, твърди проучване. Снимка: sxc.hu
Зеленчуците, плодовете, фибрите и полезните мазнини намаляват риска от диабет тип 2, твърди проучване. Снимка: sxc.hu

     
 
    

Това показват резултатите от испанско изследване, обхванало над 14 000 души. Публикуваните в British Medical Journal данни сочат с 83% по-малък риск от развитие на диабет тип 2 при хората, чиито хранителни навици съответстват на т.нар. средиземноморска диета.

Типична за районите на Гърция, Крит, южна Италия и части от Испания, тя включва предимно плодове, зеленчуци и много риба, най-често приготвени със зехтин. Към това се добавя и много движение, умерена употреба на алкохол (най-вече вино) и много малко животински мазнини.

Сред привържениците на диетата са налице няколко групи с различен процент намаляване на риска от диабет тип 2. Най-големият изчислен процент е 83, а средният за всички участници в изследването е 59.

Много учени все още смятат, че средиземноморската диета действа само опосредствено като намалява риска от развитие на диабет заради факта, че при такъв тип хранене много рядко се стига до тегло над нормата.

А именно затлъстяването се сочи като една от основните причини за истинската епидемия от диабет, обхванала света през последните 50-ина години, обобщава Би Би Си.

 

 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  3 Юни 2008 г. 13:17 ч. 
 
 
    
 
   
     
 
  Новини по темата  
 
 
Защо човек пуши?
НЗОК установи злоупотреби в 29 болници
9600 нарушения на лекари отчете НЗОК за по-малко от година
още от : Здравеопазване
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Защо човек пуши?
Храните, които влияят на психиката и творческия потенциал
Студената храна е вредна за здравето
8 храни за засилване на имунната защита
Отслабването изисква ясен и правилен мотив
За "женската логика"
Полезните свойства на мюслито
Веселата музика е полезна за сърцето
Какво трябва да знаем за pH на кожата
Най-големите врагове на отказващите цигарите
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
сутрин над Люлин
европейска столица!!!
 
  Теми в развитие  
 
  ПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     
Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgScreen.bgYellow.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
AmAm.bgAtol.bgElmaz.comColibri.bgАстрологияZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bgЗапознанства911.bg
Иде.лиSofiaDnes.comBulgar-bgGuliverBGstuff.netЗъболекар
Bigfoto.comFreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.com
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.