| |
Дори малко количество ресвератрол - съставка в червеното вино, има благотворен ефект върху сърцето, сходен с този от подходящия хранителен режим, сочат резултатите от международно изследване, цитирани от Франс прес.
В рамките на изследването с малки дози ресвератрол, който се съдържа в гроздето и нара се оказва, че ефектът от съставката е сравним с този от хранителен режим, свързан с 20-30 на сто по-малък прием на калории от обикновено.
Изследователите установили, че ресвератролът влияе върху гени, свързани със стареенето, и може да осигури специална защита за сърцето. Ресвератролът е ефикасен дори ако са погълнати далеч по-малки от препоръчваните дози.
Консумацията на една чаша вино или приемането на хранителни добавки, които съдържат същото количество ресвератрол, изглежда играе важна роля, за да бъде спряно стареенето на сърцето.
Нужни са обаче допълнителни изследвания, за да се установи дали ресвератролът може да удължи живота така, както това се постига чрез ограничения прием на калории, отбелязват изследователите. Резултатите от изследването са публикувани в PLoS ONE. БТА
|
|