|
За мъжете, които пушат и пият кафе или чай, рискът от инсулт е по-малък, сочат резултатите от шведско изследване, цитирани от Ройтерс. Консумацията на кафе и чай може потенциално да намали риска от инсулт, защото тези напитки имат свойства на антиоксиданти, заяви д-р Сузана Ларсон от института Каролинска в Стокхолм. Нейният екип изследвал връзката между консумацията на кафе или чай и риска от различни видове инсулт, сред които исхемичен мозъчен инсулт. Изследването обхванало 26 556 възрастни мъже от Финландия, които са пушачи. Те са участвали в широкомащабно проучване за превенция на рак, което дава информация за хранителния им режим, включително за консумацията на кафе и чай. Нито един от участниците не е имал инсулт преди това. В рамките на 13-годишното изследване били регистрирани общо 3365 инсулта. След като били взети под внимание възрастта на участниците и наличието на рискови фактори за инсулт, изследователите установили, че мъжете, които изпиват 8 и повече чашки кафе дневно, имат с 23 на сто по-малък риск от исхемичен инсулт в сравнение с онези, които изпиват по-малко от 2 чашки кафе дневно. Мъжете, които изпиват 2 и повече чаши чай дневно, пък имат с 21 на сто по-малък риск от същия вид инсулт, отколкото мъжете, които не пият чай. Резултатите от изследването са публикувани в Stroke. БТА
|