начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 70 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

Нискомасленото прясно мляко е полезно за бъбреците

Дата : 30 Юни 2008 г. 10:31 ч.
Последна редакция : 30 Юни 2008 г. 11:35 ч.
За хора, които пият 1 чаша нискомаслено мляко, има по-малка вероятност от увреждане на бъбреците вследствие заболяване на сърцето. Снимка: sxc.hu
За хора, които пият 1 чаша нискомаслено мляко, има по-малка вероятност от увреждане на бъбреците вследствие заболяване на сърцето. Снимка: sxc.hu

     
 
    

Чаша нискомаслено или обезмаслено прясно мляко на ден е полезна за функцията на бъбреците при сърдечно заболяване, предаде ЮПИ, като цитира американско изследване, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition.

Специалисти от няколко университета в САЩ и Норвегия са установили, че за възрастни, които всеки ден ядат една порция млечни продукти или пият 1 чаша нискомаслено мляко, има 37% по-малка вероятност от увреждане на бъбреците вследствие заболяване на сърцето, отколкото за тези, които пият рядко или никога не пият нискомаслено мляко.

За да установят риска от сърдечно заболяване, специалистите са измерили бъбречната функция на повече от 5000 души на възраст от 45 до 84 години.

По-специално експертите проследили навиците на хранене на изследваните лица и измерили съотношението между албумина и креатинина.

Твърде ниското съотношение посочва недостатъчно функциониране на бъбрека и много висок риск от сърдечносъдово заболяване.

Изследователите забелязали, че хората, които съобщават, че консумират повече нискомаслено мляко и млечни продукти, имат по-високо съотношение между албумина и креатинина и следователно по-добра бъбречна функция.

Авторите на изследването привеждат и резултати от други проучвания, които подсказват, че млечният протеин, витамин D, магнезият и калцият може да допринасят за благотворния ефект на прясното мляко върху бъбреците и сърцето. БТА

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  30 Юни 2008 г. 10:31 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
Как да отслабнем в лицето
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
Накъде ни водят еротичните сънища?
още от : Съвети
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.



нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Самотността около 50-те крие рискове
Няколкото килца отгоре удължават живота
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.