начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 70 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

Децата не трябва да мият зъбите си след всяко хранене

Дата : 3 Юли 2008 г. 8:37 ч.
Последна редакция : 3 Юли 2008 г. 9:40 ч.
Прекомерната консумация на плодове също може да е вредна за зъбите.
Снимка: sxc.hu
Прекомерната консумация на плодове също може да е вредна за зъбите. Снимка: sxc.hu

     
 
    

Децата не трябва да мият зъбите си след всяко хранене, въпреки че от десетилетия специалистите препоръчват обратното.

Резултатите от ново изследване показват, че от прекаленото миене на зъбите може да има повече вреди, отколкото ползи, пише в. "Дейли рекърд".

Авторите на настоящето проучване освен това са на мнение, че прекомерната консумация на плодове, към каквато са подтиквани подрастващите, също може да е вредна за зъбите.

Данните от анкета, направена сред британски зъболекари, показват, че над 50 процента от децата на 5-годишна възраст страдат от киселинна ерозия на зъбите в някаква форма.

Разяждането се причинява от киселините, които се съдържат в газираните напитки и плодовите сокове. Сосовете и дресингите също изобилстват от киселини.

Специалистите от университета на Нюкасъл обясняват, че миенето на зъбите след всяко хранене може да навреди на зъбите, защото киселините размекват емайла и той по-лесно може да бъде изтъркан с четката.

Експертите препоръчват децата да пият течностите със сламка, за да се избягва контакта със зъбите. Приемането на течности освен това трябва да става заедно с храната, защото при храненето се отделя слюнка, която неутрализира киселините. БТА

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  3 Юли 2008 г. 8:37 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
В Шумен бориха експлоатацията на детски труд с проект
Натровените в Гоцеделчевско деца са добре, изписват ги
21 софиянчета се натровиха с храна на Зелено училище в Гоцеделчевско
6-годишните са "геймъри" и говорят за "сделки"
още от : Деца
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 0  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.



нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Самотността около 50-те крие рискове
Няколкото килца отгоре удължават живота
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.