|
Няколко чаши зелен чай на ден могат да помогнат за предпазването от сърдечносъдови заболявания, предаде Ройтерс, позовавайки се на резултатите от изследване на гръцки специалисти. Изследователите от Института по медицина в Атина са установили, че напитката подобрява кръвообращението, както и способността на артериите да се отпускат. Данните от настоящето проучване са поредните, които показват, че зеленият чай е полезен за здравето. При предишни изследвания бе установено, че напитката помага в борбата срещу редица ракови заболявания. Черният чай също е полезен за сърцето, но според авторите на настоящето изследване по-голям благоприятен ефект има зеленият. Причината е, че той е по-богат на флавоноиди - съединения със свойствата на антиоксиданти, които се губят до голяма степен в процеса на обработка на черния чай. БТА
|