- Упътване към новата версия
- |
-
Чети Actualno.com през
-
Търси в новини
Търси в галерии
Прекъсването на умерената консумация на алкохол води до депресия
Учени от университета на Северна Каролина в Чапъл хил заявиха, че изследването им върху животински модел е открило връзка между въздържанието и депресията. Снимка: sxc.hu
Прекъсването на консумацията на умерено количество алкохол е свързано с депресия и намалена способност на мозъка да "произвежда" нови неврони, сочат резултатите от американско изследване, цитирани от ЮПИ.
Учени от университета на Северна Каролина в Чапъл хил заявиха, че изследването им върху животински модел е открило връзка между въздържанието и депресията.
Ръководителят на изследването Клайд Ходж увери, че при мишки, които доброволно са пили алкохол в разстояние на 28 дни, е било налице поведение, напомнящо депресия, 14 дни след прекъсването на консумацията на алкохол.
"Това подсказва, че хора, които са престанали да пият алкохол, могат да изпаднат в лошо настроение дни или седмици след като са се отказали от този свой навик", заяви Ходж.
В рамките на изследването мишка била поставена в пълна с вода стъкленица, в която можела да плува 6 минути.
Мишките са добри плувци и нямат проблеми при изпълнението на подобна задача, но времето, през което остават неподвижни, е определящо за т.нар. индекс на отчаянието или на поведението, напомнящо депресия.
Колкото по-продължителна е неподвижността, толкова по-"депресирана" е мишката. Резултатите от изследването са публикувани в Neuropsychopharmacology. БТА

4 още от Здраве
Повдигнете самочувствието и с храна
Учените непрекъснато изследват влиянието на храната върху здравето и добрия външен вид, а оттам - на самочувствието и доброто качество на ...
6 начина да отслабнем извън фитнес залата
Ако нямате свободно време и особено желание да посещавате спортната зала, но искате да се отървете от излишните килограми, експерти от университета в ...
Как да стегнем вътрешната страна на бедрата
Основните проблеми, които вълнуват много от нас с настъпването на топлите месеци, са свързани с фигурата ни. С помощта на редовни физически ...
Няколко килограма отгоре всъщност са полезни
Много години вече се пропагандира идеята, че трябва на всяка цена да се борим с наднорменото тегло, но резултатите от ново изследване, публикувани ...
Най-мощният антиоксидант сред подправките
Сред подправките карамфилът е най-мощният антиоксидант, тъй като съдържа голямо количество фенолни вещества, са открили учени от университета "Мигел ...