|
Жените, които искат да се предпазят от диабет тип 2, трябва да консумират листни зеленчуци и плодове, но да избягват плодовия сок, съветват авторите на изследване от университета Тюлейн, цитирани от Ройтерс. За целите на проучването си специалистите анализирали данните от продължило 18 години изследване, обхванало 71 346 медицински сестри в САЩ. Изследователите установили, че жените, които консумирали допълнителни три порции плодове на ден, са изложени на 18 процента по-малък риск от развитието на диабет тип 2. Добавянето на порция листни зеленчуци като спанак, къдраво зеле или други листни зеленчуци, намалява опасността с 9 процента. Оказало се обаче, че консумацията на плодов сок е свързана с 18-процентно увеличение на риска от диабет тип 2. Авторите на изследването обясняват, че соковете от плодове съдържат големи количества захари, които се усвояват бързо заради течната форма. БТА
|