- Упътване към новата версия
- |
-
Чети Actualno.com през
-
Търси в новини
Търси в галерии
Мъжете се нуждаят от въглехидрати, а жените - от месо
Диетата на мъжете и жените обаче е сходна и най-вероятно е в резултат на взаимни компромиси
Мъжете масово имат слабост към месото, но ново изследване показа, че не то, а въглехидратите им осигуряват дълъг репродуктивен живот, съобщи Ей Би Си. За да са в добра форма, жените пък имат нужда от повече месо.
За изследването си австралийските биолози от университета на Нов Южен Уелс и университета на Сидни са използвали щурци. Резултатите им обаче може да са валидни и за хората, особено изводът, че мъжете и жените имат различни хранителни потребности.
Изследването е първо по рода си в света. То разглежда влиянието на пола за определяне на най-добрата диета за дълголетие и размножаване. Мъжките екземпляри сред щурците живеят най-дълго и се възпроизвеждат най-добре, когато получават храна от осем части въглехидрати и една част протеини.
При женските оптималното съотношение е 1:1. Когато имат избор обаче, женските не наблягат на протеините. Практиката е двата пола да правят компромиси с това, което е най-добро за тях.
При хората разликите може да са още по-големи, защото участието на мъжете във възпроизвеждането е много по-незначително от това на жените. Майчинството изисква огромно количество енергия и храната е много важна.
Диетата на мъжете и жените обаче е сходна и най-вероятно е в резултат на взаимни компромиси.
Резултатите от изследването показват, че при избор на подходяща диета трябва да се обръща повече внимание на индивида, на пола му, на възрастта му и репродуктивните му способности, изтъкна проф. Роб Брукс от университета на Нов Южен Уелс.
Вероятно храната на жените в детеродна възраст трябва да е различна от тази на жените в менопауза. БТА

1 още от Здраве
Добавянето на кислород в алкохола намалява махмурлука
Южнокорейски учени твърдят, че обогатяването на алкохола с кислород може да намали или премахне напълно страничните ефекти от ...
Пролет иде! Да отслабнем с лимон!
През пролетта желанието ни да изгубим по някой и друг сантиметър от талията, дупето и бедрата е най-силно. Това желание често е обвързано и с кратки ...
Калцият удължава живота
Набавянето на калций чрез храната може да помогне на хората да живеят по-дълго, предаде Ройтерс, позовавайки се на резултатите от шведско изследване. ...
Жените предпочитат скалпел пред диета
Проучване сред 1305 британци разкрива, че хората биха предпочели да намалят теглото си чрез операция, вместо да се подложат на диета или да увеличат ...
Започна "Алея на здравето"
Най - голямото специализирано изложение насочено към здравето, красотата и превенцията на различни заболявания, "АЛЕЯ НА ЗДРАВЕТО", се провежда за ...