|
Американско изследване откри връзка между консумацията на енергийни напитки и рисковото поведение на младите студенти, съобщи Франс прес. Общо 795 студенти - момчета и момичета, са участвали в изследването. 39% от тях, предимно момчета, заявили, че изпиват най-малко по една енергийна напитка - "Red Bull", "Monster" или "Rockstar", месечно. Социоложката Катлийн Търнър от института за изследване върху пристрастяванията към университета на Бъфало е установила, че има връзка между честата консумация на енергийни напитки и рисковото поведение. В сравнение с безалкохолните напитки енергийните съдържат 3-10 пъти повече кофеин, отбеляза тя. Съставките им включват също таурин, аминокиселини, големи дози витамини, екстракти от растения и треви. Оказало се, че за любителите на енергийни напитки вероятността да са пушили, да са злоупотребявали с медикаменти и да са участвали в сбиване през миналата година е три пъти по-голяма. Освен това редовните консуматори на енергийни напитки имали проблеми с алкохола и пушели марихуана два пъти по-често, отколкото онези, които не пиели подобни напитки. Коктейли, включващи енергийна напитка и алкохол, пиели две трети от любителите на енергийни напитки. Широко разпространено, но погрешно е мнението, че кофеинът в енергийните напитки неутрализира ефекта от алкохола и че това позволява да се веселиш цяла нощ, без да се напиеш, заяви Търнър. БТА
|