начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 10/01/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 10.01.2009 0 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Световна финансова криза Пътешествия
Категории
Връзки
Любопитно



БТА

 

Консумирането на печена риба пази от загуба на паметта

Дата : 5 Август 2008 г. 13:22 ч.
Редовната консумация на печена риба намалява риска от инсулт и загуба на паметта. Снимка: sxc.hu
Редовната консумация на печена риба намалява риска от инсулт и загуба на паметта. Снимка: sxc.hu

     
 
    

Наскоро проведе изследване на финландски изследователи установи, че яденето на риба тон и други мазни риби предотвратява отслабването на паметта у възрастни хора и намалява риска от инсулт, предадоха Ройтерс и АФП, като цитират публикация в сп. "Нюролъджи".

Екипът на д-р Юрки Виртанен от университета в Куопио (Финландия) твърди, че хора, които ядат печена, но не пържена риба, по-рядко получават т.н. тихи мозъчни увреждания, или инфаркти, които могат да доведат до загуба на паметта, деменция и по-тежки инсулти. Разковничето е в съдържащите се в печената риба мастни киселини омега-3.

Финландските учени са изследвали 3660 мъже и жени на 65 години или повече със скенери през пет години, за да открият "тихи" мозъчни инциденти. Те не дават ясни симптоми, но се откриват у близо 20% от иначе здрави възрастни лица. Мъжете и жените, които консумират богати на омега-3 риби най-малко три пъти седмично, имат 26% по-малък риск от тихи мозъчни увреждания. При едно рибно меню на седмица рискът намалява с 13% в сравнение с хората, които рядко ядат риба.

От предишни изследвания е известно, че рибата и рибеното масло пазят от инсулт и от сърдечни заболявания, но сега за пръв път се проучва ефектът им върху тихите увреждания у по-възрастни здрави хора.

Освен в риба тон мазнините омега-3 се съдържат в сьомгата, скумрията, херингата, сардините и в ядки като орехите. БТА

 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  5 Август 2008 г. 13:22 ч. 
 

 
    
 
   
     
 
  Новини по темата  
 
 
Американец бе обвинен в нападение с чийзбургер
Студената храна е вредна
още от : Храна
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 2  |  нов коментар
 
 
05.08.2008 13:54
Анонимен : И как го открихтевсеки ден следите хората какво ядат. Толкова глупави реклами и хора яжте печена риба.Рибата е скъпа и плува в замърсени води и носи много болести.Като искате пийте рибено масло и ето ти Омега-три само ,че ще ходите често до тоалетната.Стига глупави и просташки реклами.Продавайте на хората нормална храна качественна ,без пестициди и нитрати.А ние ще си изберем дневното менюне ,вие няма да ми дирижирате живота като комунистите едно време/какво ще четем, любов към СССР и руския език/И какво стана сега нашите деца учат само западни езици и не им пука за руския език.Тази реклама е за боклука.

05.08.2008 15:11
Анонимен : "Рибата носела болести". Момче не си в час, храната която си купуваш от магазина е поне 10 пъти по-вредна от "замърсената " риба. А храната от плодзеленчука е поне 2 пъти, защото тя е богата на допълнителни добавки от хората, докато водата в необятните океани и морета все още има добър очистващ механизам и освен на урбанизираните брегове с много заведения и пристанища не можем да говорим за опасно замарсяване. Когато има такова рибата просто умира! Морската риба си остава най-доброто месо в днешно време. Дори месо е обидна дума за нея.


нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Сушени плодове вместо чипс
Защо сънуваме?
Черният шоколад намалява апетита
Студено е - да живеят шапките!
Екстракт от грозде унищожава ракови клетки
Интензивното спортуване може да причини астма
Кои плодове съдържат най-много витамин С
Най-здравословната поза за спане е настрани
Оцветителите в детските храни могат да увредят здравето
Екстракт от грозде унищожава ракови клетки
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
krasotata na pirin
СПАСИТЕЛИ ПРАВЯТ ЗАМЕРВАНИЯ
 
  Теми в развитие  
 
  ПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     
Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgScreen.bgYellow.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
AmAm.bgСъученици и ПриятелиЖениColibri.bgАстрологияZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bgЗапознанства911.bg
Иде.лиSofiaDnes.comBulgar-bgGuliverBGstuff.netЗъболекар
Bigfoto.comFreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.com
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.