|
Децата, които още от 3-годишна възраст консумират нездравословна храна, по-късно имат проблеми с поведението и представянето си в училище, пише в. "Дейли телеграф", позовавайки се на резултатите от изследване на специалисти от университета на Бристол, Великобритания. Авторите на проучването са установили, че децата, които още от ранна възраст са хранени с пържени картофи, хамбургери, преработени храни, сладкиши и други нездравословни продукти, между 6 и 10 години имат по-лошо поведение и се справят по-зле на тестовете в училище от връстниците си. "Ранната консумация на нездравословна храна оказва траен ефект, независимо от промените в храненето в по-късна възраст. Поради тази причина е много важно още от рано децата да се хранят правилно, за да показват добри резултати в обучението си", казва д-р Полин Емет от изследователския екип. Данните от изследването, обхванало 14 000 деца, сочат още, че храненето в по-късна възраст не оказва толкова голямо влияние върху представянето на подрастващите в училище. В резултат на кампания, подета от известния кулинар Джейми Оливър, в много британски училища са забранени нездравословните храни, припомня изданието. БTA
|