|
Черният шоколад е полезен за сърцето, докато белият няма никакъв ефект, съобщава в. "Дейли мейл". Ежедневната консумация на черен шоколад в разстояние на две седмици значително намалява риска от сърдечни болести, сочи ново изследване. Макар благотворният ефект от черния шоколад да бе известен и преди, смята се, че това е едно от първите изследвания, които показват, че той може толкова бързо да предотвратява болести. Италиански и американски изследователи произволно избрали малка група пациенти, които вече са имали проблеми с кръвното налягане и били засегнати от ранен стадий на диабет. Изследователите обаче предупреждават, че единствено черният шоколад е полезен за сърцето. Млечният шоколад не съдържа същото количество съставки, предотвратяващи болестите. През последните няколко години бе установено, че някои растителни храни и напитки, като например плодовете, зеленчуците, червеното вино, чаят и какаото могат да защитят сърцето от болести. Това е така, защото те са богати на хранителни съставки, наречени флаваноли. Какаовите зърна - главната съставка при производството на шоколад, съдържат относително големи количества флаваноли. Други неотдавнашни изследвания показаха, че черният шоколад може да защити кръвоносните съдове от увреждане вследствие на диабет и да спре развитието на рака на червата. Изследването на университета Л' Акуила в Италия и университета Тъфтс в Бостън, САЩ обхванало 11 мъже и 8 жени, които имали високо кръвно налягане и инсулинова резистентност, смятана за предупредителен знак за диабет тип 2. Половината от участниците консумирали 100 гр. черен шоколад за 15 дни, т.е. малко повече от 6 гр. дневно. Останалите участници изяли същото количество бял шоколад, който съдържа повече мазнини и захар, но не съдържа флаваноли. След като първият етап от експеримента приключил, черният шоколад в едната група бил заменен с бял, а в другата група белият шоколад бил заменен с черен, за да се провери какъв ще бъде ефектът. Оказало се, че кръвното налягане на участниците, консумирали черен шоколад, значително намаляло, докато консумацията на бял шоколад нямала никакъв ефект. Благотворният ефект от флаванолите в какаото е свързаан с увеличеното производство на азотен оксид, който допринася за "отпускане" на стените на артериите и позволява кръвта да тече по-свободно в тях. Резултатите от изследването са публикувани в Nutrition. БТА
|