|
Химикалът кверцетин, който се съдържа в лука, броколито, боровинките, гроздето и червеното вино, намалява риска от настинка, съобщи Сайънс дейли, позовавайки се на резултатите от изследване с мишки, направено от американски специалисти. Изследователите от университета на Южна Каролина смятат, че кверцетинът - химикал, близък до ресвератрола в гроздето и червеното вино, влияе по същия благоприятен начин върху хората, както и върху гризачите. В рамките на експеримента специалистите разделили мишките в четири групи. Гризачите от две от групите в три последователни дни бягали върху пътечка, за да симулират изтощителни упражнения. Мишките от едната група приемали кверцетин, а тези от втората - не. Гризачите от останалите две групи не се упражнявали. Част от тях също приемали кверцетин. Авторите на изследването установили, че изтощителните упражнения увеличават податливостта към настинка, но кверцетинът компенсира този неблагоприятен ефект. БТА
|