|
Анализ на учени от Световния фонд за изследване на рака е показал, че жените могат да намалят риска си от рак почти с 5%, ако кърмят две бебета по шест месеца или едно бебе цяла година в сравнение с жени, които никога не са кърмили, съобщи в. "Дейли телеграф", като цитира д-р Рейчъл Томпсън, мениджър на научната програма на фонда. Защитните ефекти на продължителното кърмене са документирани с богат доказателствен материал. Колкото повече месеци кърми бебето си една жена, толкова повече намалява рискът й да заболее от рак. Изследвания са показали, че за майки, които кърмят детето си след навършването на две години, вероятността да заболеят от рак е 50% по-малка, отколкото за жени, които отбиват детето си, след като навърши 1 годинка. Процесът на кърмене понижава нивата на някои онкогенни хормони в кръвта на майката и в края на кърменето организмът й се освобождава от увредени клетки в млечната жлеза, които в бъдеще могат да се изродят в злокачествени. Проведена неотдавна анкета от Световния фонд за изследване на рака е показала обаче, че три от всеки четири жени не съзнават, че кърменето намалява риска от рак. То намалява риска от рак и за децата, които са били кърмени продължително време, тъй като намалява вероятността им да затлъстеят. Известно е, че наднорменото тегло повишава риска от редица форми на рак, включително на дебелото черво и някои типове рак на гърдата. БТА
|