| |
Консумацията на малки количества черен шоколад два-три пъти седмично позволява да се води борба с хроничните инфекции и намалява риска от инфаркт на миокарда и инсулт, сочат резултатите от италианско изследване, цитирани в сп. "Сианс е авнир".
За пръв път благотворният ефект от консумацията на черен шоколад е показан в широкомащабно изследване нa ефектa от какаото върху хроничните инфекции, които са значим рисков фактор за развитието на сърдечносъдови болести.
За целта изследователите си послужили с маркер - С-реактивен протеин, чието ниво в кръвта подсказва дали има инфекция или не.
Установено е намаляване на риска от сърдечносъдови болести с една трета при жените и с една четвърт при мъжете.
Най-оптималният благотворен ефект е получен при консумация на 6-7 гр. черен шоколад дневно. Ако е изядено по-голямо количество шоколад, защитният ефект изчезва.
Благотворният ефект от консумацията на шоколад вероятно се дължи на голямото количество антиоксиданти, които се съдържат в зърната какао, в частност на флавоноидите, както и на други видове полифеноли.
|
|