начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 70 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

5 причини да откажете или намалите кафето

Дата : 7 Октомври 2008 г. 10:36 ч.
Последна редакция : 7 Октомври 2008 г. 10:41 ч.
Според данните от редица изследвания кафявата напитка наистина създава предпоставки за повишаване на кръвното и постепенно то може да остане в постоянно високи граници
Според данните от редица изследвания кафявата напитка наистина създава предпоставки за повишаване на кръвното и постепенно то може да остане в постоянно високи граници

     
 
    

Кафето си остава една от спорните от медицинска гледна точка напитки. Многобройните изследвания за неговото въздействие върху човешкия организъм дават противоречиви оценки, като едни отчитат положителните му страни, а други - негативното му влияние върху функционирането на тялото. По-долу ви предлагаме 5 причини, които могат да се окажат основателни, ако не да откажете, то поне да ограничите употребата на кафе:

1. Кафето повишава кръвното и е вредно за сърцето

Наистина - с кафето трябва да се внимава, ако страдате от повишено кръвно налягане, още повече - ако вече ви е поставена диагноза хипертония. Според данните от редица изследвания кафявата напитка наистина създава предпоставки за повишаване на кръвното и постепенно то може да остане в постоянно високи граници. И ако 2-3 малки чашки на ден няма да причинят голяма вреда, то надхвърлянето им може да се окаже опасно - дори за хората, които нямат други предпоставки за поява на хипертония.

2. Кафето предизвиква безсъние

Една от положителните страни на кафето е, че стимулира работата на нервната система. При злоупотреба обаче, както и при някои предпоставки от други характер, това стимулиране може да прерасне във възбуда, която да доведе до безсъние. Затова - ограничавайте употребата на кафе вечер - малка е вероятността да се окажете от онази минимална група хора, на които кафето действа сънотворно.

3. Кафето води до налепи до зъбите

Може би сте забелязали, че любителите на кафе, не се отличават с много бели зъби. Мазнините и въглехидратите в него, както и захарта, с която повечето хора го употребяват, способстват за образуването на жълт налеп по зъбите. За щастие той е неприятен само от естетична гледна точка - не води до кариес или заболявания на венците.

4. Кафето повишава холестерола

Кафестолът, който се съдържа в кафето, значително повишава нивото на холестерол в кръвта. Най-много кафестол се съдържа в еспресото и в кафето, приготвено с кафеварка. Установено е, че употребата на така приготвено кафе по 4-5 чашки дневно в продължение на месец повишава показателите на холестерола с 6-8%. В кафето без кофеин също се съдържа кафестол.

5. Кафето води до зависимост

Кофеинът е наркотично вещество. Той действа на зони от мозъка, отговарящи за чувството на удоволствие. Вегетативно-съдовата система на любителя на кафе се намира в зависимост от ароматната напитка и затова отказва да работи пълноценно, ако не бъде задоволен кофеиновият глад. Такъв човек сутрин без чаша кафе се чувства отпаднал и потиснат, не може да се справи със сънливостта, има проблеми с кръвното и често страда от главоболие.

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  7 Октомври 2008 г. 10:36 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
Първият в страната позитронен томограф започна работа
още от : Здравеопазване
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 4  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.


07.10.2008 12:17
Анонимен : Много е важно при тези изследвания да сме наясно с какви хранителни запаси разполага човека и неговото семейство и на каква геогравска ширина се намира,Кафето се пие хладко а не вряло,Така е и другите напитки,

08.10.2008 09:17
паисий 2 : Спора за кафето датира от столетия.Преди двеста години е правен експеримент във френски затвор с двама осъдени на смърт затворници.Смъртната присъда им е бил отменена при условие че единия до края на живота си пие само кафе, а другия чай. Този който е пил кафе е живял 92 години, а този с чая 94 години. Така че пийте чай.

09.10.2008 08:45
Do Paicii 2: : Ti pak se izkaza!

10.10.2008 14:10
Анонимен : ами да само кафето и чая оказват влияние на продължителността на живота :) )) ... И НЕ ЧЕТЕМ КОМЕНТАРИ НА ШЛЬОКАВИЦА :)


нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Самотността около 50-те крие рискове
Няколкото килца отгоре удължават живота
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.