|
Яденето всеки ден на 6-7 грама натурален шоколад или половин шоколад на седмица е идеално средство за осигуряването на защита срещу сърдечно-съдовите заболявания, включително и инфаркт. Откритието, публикувано в Journal of Nutrition, е резултат на едно от най-значимите епидемиологични изследвания, правени някога в Европа. Става въпрос за проекта Moli-sani, в който бяха включени 20 000 жители на италианската област Молизе. Изследването беше реализирано в лабораториите на Католическия университет на Кампобасо в сътрудничество с Института за изследване на туморите в Милано. Изследователите концентрираха вниманието си най-вече върху възпалителните процеси в човешкия организъм. Според вестник "Стампа", за да стигнат до изводите си, учените са съпоставили стойностите в кръвта на proteina C reattiva. Според изследователите повишеното ниво на антиоксидантите от какаовото семе оказва противовъзпалителен ефект. Хората, които са консумирали редовно натурален шоколад в умерено количество, са имали по-ниски стойности на въпросния протеин, което означава, че техните възпалителни процеси са много по-малко. Според експертите е достатъчно по едно квадратче черен шоколад 2-3 пъти седмично, за да се постигне желания ефект, а не е необходимо преяждане с шоколад. В противен случай благоприятният ефект може да намалее. В същото време подобен положителен ефект не може да бъде постигнат с млечния шоколад, тъй като млякото "убива" въпросния протеин, възпрепятствайки абсорбирането му. www.prontosofia.com
|