| |
Мащабно изследване, обхванало 40 000 жени, не открива връзка между кофеина и рака на гърдата, макар че някои жени с доброкачествени бучки са изложени на по-висок риск от развитието на злокачественото заболяване, предаде Ройтерс.
Няколко предишни проучвания са показали, че има вероятност кофеинът да играе някаква роля в проявата на рака на гърдата. Авторите на настоящето изследване от болницата "Бригам енд уиминс" в Бостън обаче съобщават, че не намират връзка между консумацията на кофеин и злокачественото заболяване.
Изследователите обаче са установили, че някои жени с доброкачествени бучки са изложени на по-голям риск от рак на гърдата, ако пият четири или повече чаши кафе на ден. Кофеинът не се съдържа само в кафето, но и в чая, шоколада и някои лекарства, припомнят специалистите.
|
|